Google heeft een aantal infographics gedeeld met de resultaten van een aantal onderzoeken die ze hebben laten doen. De uitkomsten zijn bijna zonder uitzondering van het type open-deuren-intrappen, maar de cijfers zijn desondanks indrukwekkend.
Wat Google heeft gedaan is mensen gevraagd wat ze doen in verschillende scenario’s: iets willen doen, iets willen weten, iets willen kopen en ergens heen willen. In bijna alle gevallen (96 procent) wordt er meteen naar de smartphone gegrepen, waarna de kans heel groot is dat er een zoekopdracht gedaan wordt naar het onderwerp (87 procent).
Maar niet alleen als je du moment informatie nodig hebt pak je je smartphone erbij, ook als je iets gaat plannen voor de toekomst wordt dat gedaan door praktisch iedereen. Bijna zeven op de tien mensen gebruiken ook dan een zoekopdracht om projecten op de langere termijn te starten.
Google deelt deze gegevens omdat ze marketeers willen aansporen om toch vooral mobiel voorop te zetten in hun acties. Als je even nadenkt over hoe je zelf omgaat met vragen of projecten die in je hoofd schieten speelt je smartphone daar een grote rol in en search ook, dus zorg dat je focus op dat platform en die manier zit. Oftewel: ga geld uitgeven bij Google. Het ergste? Ze hebben nog gelijk ook. Monopolies daargelaten ben je wel gek als je als marketeer niet luistert naar wat Google te zeggen heeft.
[Afbeeldingen © Google]