Een beetje zichzelf respecterende SEO heeft hem allang in zijn of haar agenda staan, maar we wijzen je toch graag nog een keer op hét SEO event van 2019. Op 7 en 8 februari aanstaande verzamelt de internationale Search Engine Optimization (SEO) top zich in het oosten van ons land. In De Vereeniging in Nijmegen vindt dan de online marketing conferentie YoastCon plaats.
De line-up laat niet veel aan de verbeelding over. Dit wordt zonder meer twee dagen lang de laatste ontwikkelingen en inside scoops van bedrijven als Google, Bing, Condé Nast (Vogue, GQ) en bijvoorbeeld bekende experts als Rand Fishkin, Aleyda Solis en Jono Alderson. Natuurlijk zijn alle mensen van Yoast er ook, om je te voorzien van up-to-date SEO kennis via talks en workshops.
Je kent Yoast waarschijnlijk van de WordPress plugin. Die plugin helpt websites als die van The Next Web, Tele2, Friends of Search, Nieuws.nl en ook de blogs van bijvoorbeeld Trivago en Disney bij het optimaliseren van website en teksten voor zoekmachines – en lezers.
In de afgelopen 8 jaar groeide het bedrijf van één persoon, Joost de Valk, naar nu 100 medewerkers wereldwijd. De opgedane kennis en ervaring bundelt zich op 7 en 8 februari aanstaande samen in wat een professioneel feestje voor online enthousiastelingen lijkt te worden.
Yoast focust op praktische adviezen en direct toepasbare tips, gebaseerd op hele korte lijnen met alle zoekmachines en internationale experts op de gebieden van SEO, UX, teksten en online marketing. Op YoastCon komt dat tot uiting door de diverse workshops die je kunt bezoeken. Of je nu meer wilt weten over schrijven voor het web, website structuur of juist de technische kant van optimalisatie, alles komt aan bod.
De zeer goede sprekers en deze workshops zorgen ervoor dat de conferentie toegankelijk is voor echt iedereen. Er is genoeg te leren voor ondernemers, web specialisten, ontwikkelaars van online software, web redacteuren en tekstschrijvers. Of je nu al jaren dagelijks met websites werkt of je juist eens wil verdiepen in al de mogelijkheden die website optimalisatie voor jouw bedrijf biedt. Deze mix zorgt ervoor dat YoastCon de ideale plek is voor bedrijven en individuen om elkaar te ontmoeten en kennis te delen.
Marketing en SEO conferenties zijn vaak prijzig. YoastCon probeert met de juiste sponsoren en veel eigen inzet de prijs zo laag mogelijk te houden. Waar je voor de meeste SEO evenementen zo 999 euro voor een dag neer mag leggen, vraagt YoastCon voor twee dagen slechts de helft (499 euro). Kaarten voor één van beide dagen zijn ook beschikbaar. Op die manier hoopt Yoast, geheel in de open source gedachte van het bedrijf, de conferentie toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek.
Bezoekers van de eerdere versies zijn heel duidelijk: als je dit jaar naar één conferentie moet gaan als je iets online doet, dan is dat YoastCon: “YoastCon is de beste conferentie die we hebben bezocht in meer dan 30 jaar sales en marketing.”
YoastCon vindt plaats in De Vereeniging in Nijmegen, op 7 en 8 februari 2019.
Kaarten en meer informatie vind je op https://yoast.com/yoastcon/