Reclamebureau Pool Worldwide is gestart met een journaal voor en over het populaire Hyves. Een aantal fanatieke Hyvers nemen voortaan wekelijks vanaf een bank nieuwswaardige, gekke en opvallende Hyves zaken door. De eerste afleveringen zijn hier op hyves of op youtube te zien.
“We geloven dat online televisie een enorme vlucht gaat nemen. Daarom starten we op eigen initiatief onder het label VHS producties een aantal webshows, waarvan Hyvesjournaal de eerste is. En meteen een hele interessante, want met een potentieel bereik van 7 miljoen Hyvers zijn de mogelijkheden zowel creatief als commercieel enorm“, aldus Hesling Reidinga, Creatief Directeur bij Pool Worldwide.
De presentatoren van het Hyvesjournaal, die tevens redacteur zijn, vragen om zoveel mogelijk inbreng van de kijkers. Door onderwerpen te behandelen die door de doelgroep worden aangedragen, wordt het programma interactief en kan het zoveel mogelijk worden afgestemd op de behoeften van het publiek.
Het Hyvesjournaal is televisie, gemaakt voor internet. Hetgeen sterk in opkomst is, geïnspireerd door bijvoorbeeld het uit de VS afkomstige Revision3 Internet Television, met in zijn gelederen de populaire show Diggnation.