16.12.2009
Social Media

Kerstgadget geeft cadeaus aan alle Hyvers

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
kerstgadget-geeft-cadeaus-aan-alle-hyver.jpg
kerstgadget-geeft-cadeaus-aan-alle-hyver.jpg

Open & Sociaal lanceert vandaag de Kerstgadget ‘20dagenfeest.nl‘. De gadget is een te customizen kerstkaart, waarop Hyvers hun kerstgevoel kunnen uitten, een slee-game spelen tegen andere Hyvers en hun verlanglijstje kunnen samenstellen. Deelnemende Hyvers maken kans om op oudjaars-avond onder meer een vliegreis te winnen.

Bij Open & Sociaal mikken ze op zo’n 50.000 Hyvers die de applicatie gaan installeren de komende 2 weken. Als je besluitl de gadget op je Hyves pagina te plaatsen dan is het mogelijk om:

* Cadeauwensen kenbaar maken via verlanglijstje en deze delen met vrienden.
* Verlanglijstjes van vrienden inzien.
* De ‘Santa’s Sleigh Game’ spelen tegen vrienden.
* De kerstsok op het Hyvesprofiel een eigen look en feel geven.
* De ultieme kerstgedachte delen op het Hyvesprofiel.
* Elke dag cadeaus krijgen in de kerstsok.
* Op Oudjaarsavond automatisch meedoen in de verloting van megaprijzen, waaronder een vliegreis naar Griekenland voor 2 personen.

De cadeaus die de Hyvers elke dag krijgen worden verzorgd door verschillende partners. De cadeaus omvatten kortingen, coupons, en directe incentives. De groep partners, bestaande uit oa. een verzekeraar, een online muziekdienst, reisorganisaties, diverse online retailers en goede doelen, hebben ervoor gekozen deel te nemen in deze gadget vanwege de lage ‘entry-barriers’ om kennis te maken met sociale media marketing die dit concept biedt. Om te kijken of het nut heeft voor hun organisatie aan de ene kant, maar ook voor ander strategisch inzicht.

Open & Sociaal kan bijvoorbeeld na afloop van de actieve gadget periode inzicht geven aan partners die eenzelfde clickgedrag veroorzaakten bij een bepaalde groep mensen.

De afgelopen maanden is er veel tijd gestoken in de realisatie van deze gadget applicatie. Alle ervaring die het jonge webbedrijf de afgelopen 2 jaar heeft opgedaan met haar eerdere realisaties voor onder meer de Telegraaf, Volkskrant, VPRO, Veronica en Bol.com is afgewogen en toegepast in deze applicatie. Maar ongetwijfeld zullen er nog verbeteringspunten aan het licht komen. Na Oud & Nieuw zal de gadget worden geëvalueerd. Plannen voor soortgelijke acties rondom Valentijn, Pasen en het WK zijn al in de maak.

Share this post