Coca Cola en Maroon 5 starten op 22 maart een bijzonder crowdsourcing experiment. Ze gaan met hulp van duizenden fans een track maken voor een goed doel.
Met fans wereldwijd wil Maroon 5 binnen 24 uur een compleet nieuw liedje schrijven en opnemen. De band gaat in Londen aan de slag en het hele event zal live gestreamd worden. Fans kunnen actief bijdragen door hun creatieve ideeën te delen met de band, waarbij Maroon 5 de interactie zal gaan opzoeken met fans. Zo wordt iedereen gevraagd om woorden, foto’s en opmerkingen door te geven en daarnaast kunnen de fans actief vragen stellen aan de band.
Coca Cola zet voor de promotie van deze ludieke actie de Facebook Page met meer dan 20 miljoen fans en Coke’s Twitter account in om alle fans up to date te houden.
Als de track af is, zal de song gratis te downloaden zijn. Coca Cola doneert een bedrag aan de Rain Foundation voor de eerste 100.000 fans die de song gaan downloaden. Joe Belliotti, Director of Global Entertainment Marketing Coca-Cola noemt het ‘Coca-Cola’s meest ambitieuze en experimentele muziekproject ooit’.
Ik ben benieuwd naar het resultaat. In ieder geval weer een geweldig voorbeeld van real-time marketing via social media!
www.coca-cola.com/music