Dat blijkt uit onderzoek van Robin Davey van GrowVision. Hij onderzocht hoeveel procent van je vrienden een nieuwe update op je Facebook prikbord opmerkt. Je kunt het zelf ook heel makkelijk testen. Volgens Robin kun je het bewijzen door zelfs iets op je prikbord te schrijven, met de vraag of ze die post willen “liken”. Het resultaat hiervan komt volgens hem uit op 1 op de 10, als je je updates hebt opengesteld voor vrienden. Het werkelijke aantal dat zal klikken ligt zelfs nog lager, want dan vraag je er niet expliciet naar.
Bij een normale update ligt dat aantal zelfs onder de 10%, dat komt het ongeveer neer op 1%. Hij geeft helaas geen antwoord waar dit aan kan liggen. Misschien ligt het aan de indeling van Facebook of ligt het meer aan de ‘gebruikers’, of aan de hoeveelheid berichten wat je tot je krijgt op Facebook. Dat had veel interessanter geweest om te onderzoeken, in plaats van alleen op te merken hoeveel procent klikt. Dus dit is leuk om te weten, maar het kan zeker nog wel een vervolgonderzoek gebruiken en tot echt schokkende conclusies komen.