Hyves heeft in samenwerking met Red Urban een sociale campagne ontwikkeld voor mobiel. De campagne van Lays ‘Maak de Smaak – The Battle‘ draait op zowel web als mobiel en is volledig geïntegreerd. Het virale tell a friend onderdeel dat kenmerkend is voor het sociale platform is volledig doorgetrokken naar alle mobiele platformen, zowel app als web. Alle virale tools zijn voor zowel iOS, Blackberry en Android beschikbaar.
“Wij willen Lay’s dichter bij de consument brengen en de consument laten meedenken over nieuwe lekkere smaken. Met de inzet van de sociale mobile mogelijkheden die Hyves ons biedt kunnen we nog dichter bij onze consument komen en ze nog meer betrekken bij ons product,” aldus Barbara van Verseveld, marketing directeur bij PepsiCo.
Wouter te Winkel, manager Concepts bij Hyves voegt toe: “Een boodschap ontvangen van een vriend heeft altijd meer waarde dan een boodschap van een merk, dit biedt op web al jaren een unieke mogelijkheid voor adverteerders om hun verhaal te vertellen op een sociaal netwerk. We zijn zeer blij dat met veel inspanning van ons mobiele developers team deze mogelijkheid nu ook op mobiel web en in de mobiele app van kracht is. ‘Maak de Smaak – The Battle’ is de eerste mobiele campagne op een sociaal netwerk en daar zijn we heel trots op. Het viraal delen en spelen van een merk activatie kan dus vanaf nu op web én mobiel.“