Reclames voor de film- en entertainmentsector genieten op Facebook de grootste interesse van het publiek. Zo blijkt uit een onderzoek van AdParlor. Film en entertainment halen op Facebook een doorklik-ratio van 11,4%, gevolgd door electronica met 10%. Onderaan staat de financiële sector met een score van 2,52%, voorafgegaan door toerisme (3,46%) en gezondheid en fitness (2,59%).
“Een aantal sectoren blijkt van de Facebook-gebruiker een grotere interesse weg te dragen dan andere industrieën,” merken de onderzoekers op. “Uit het overzicht blijkt dat sectoren die in het algemeen een meer opwindend karakter hebben, ook grotere doorklik-ratio’s laten optekenen. De filmindustrie geniet daarbij een grote populariteit, maar ook filmverhuur, streaming-services en nieuwsmedia die de sector behandelen, blijken veel interesse van de consument te hebben.”
“Ook de fabrikanten en retailers van electronica genieten een grote populariteit bij het Facebook-publiek,” wordt er nog opgemerkt. “De consument zoekt immers uitgebreid naar informatie over apparaten en andere technologische diensten vooraleer tot een aankoop of investering over te gaan.” Via