Na een patentrechtszaak hebben Facebook en Yahoo besloten om samen te werken op het gebied van internetadvertenties. De nieuwe topman van Yahoo, Ross Levinsohn, heeft de patentrechtszaak die zijn voorganger had opgestart tegen Facebook alweer laten vallen. Hoewel voorganger Scott Thompson de rechtszaak had aangespannen, werkten Yahoo en Facebook al deels samen. Nu hebben ze laten weten dat ze hun strijd volledig staken en meer gaan samenwerken rond (digitale) content en advertenties.
In eerste instantie begon de rechtszaak omdat Facebook tien patenten zou hebben geschonden van Yahoo. Later bleek dat dit ging om twaalf patenten die betrekking hadden op diverse manieren om inkomsten te genereren. Vervolgens kwam Facebook met een andere rechtszaak waarmee het Yahoo probeerde aan te klagen voor het gebruiken van tien Facebook-patenten die het had gekocht van AOL. Opvallend is dat Facebook vlak ervoor 750 patenten had gekocht van IBM, wat vaak een teken is voor een juridische strijd (red: Google vs. Apple).
Uiteindelijk lopen patentrechtszaken vanzelf uit tot compromissen, in dit geval dus een samenwerking. Vaak worden deze rechtszaken ook gebruikt om kleine spelers uit te schakelen. Wanneer grote bedrijven als Google en Apple naar de rechter stappen, dan hebben ze meestal meer geld te besteden waardoor kleine spelers niet of nauwelijks van ze kunnen winnen.