Facebook en Yahoo moeten hechter gaan samenwerken. Dit zijn de woorden van Marissa Mayer, de CEO van Yahoo. Met een verbeterde samenwerking hopen ze een betere focus te kunnen krijgen op de mobiele applicaties. Mayer benadrukt dat veel sterke kanten van Facebook ook beschikbaar zijn voor de gebruikers van Yahoo. Ze is van mening dat een betere samenwerking alleen maar goed kan uitpakken voor de gebruikers. De uitspraken van Mayer zijn gedaan tijdens een conferentie van de Goldman Sachs Group in San Francisco.
Mayer werd afgelopen jaar CEO van Yahoo en sindsdien verkoopt het bedrijf aandelen op de displayadvertentiemarkt. Gebaseerd op onderzoek van onderzoeksbedrijf EMarketer zal het aandeel van Yahoo in de Amerikaanse markt in 2013 dalen van 9,3% naar 8%. Anderzijds zal het aandeel van Facebook toenemen van 14% naar 15%, terwijl Google van 15% naar 18% zal gaan.
Op dit moment zijn er ongeveer 60 tot 75 applicaties die gerelateerd zijn aan Yahoo. Mayer denkt echter dat het beter is om te gaan focussen op een kleinere hoeveelheid van deze applicaties, vooral de applicaties die de meeste mensen gebruiken op hun smartphones of tablets. Dit zodat ze meer adverteerders en gebruikers aan kunnen trekken in de Verenigde Staten.