De inschrijvingen voor de 2015 Facebook Awards zijn weer geopend. De 2015 editie heeft enkele spannende wijzigingen voor adverteerders.
De Facebook Awards (eerder bekend als de Facebook Studio Awards) zijn in het leven geroepen om het meest creatieve werk op Facebook – en dit jaar voor het eerst ook Instagram – in de spotlights te zetten. Winnend werk is echter niet alleen een lust voor het oog. Het stuwt bovendien bedrijfsresultaten. Merken en bureaus die hun werk insturen hebben de kans om internationale erkenning te krijgen van de toppers uit het vak – inclusief leden van het Facebook Creative Council – en om de standaard te zetten voor uitmuntendheid in marketing op Facebook en Instagram.
De inschrijvingen zijn geopend tot 1 april 2015 en winnaars zullen later in de zomer bekend worden gemaakt.
Wat is nieuw?
Marketing evolueert en de Facebook Awards ook. Dit jaar heeft Facebook het programma op de volgende manieren geüpdatet:
Meer categorieën. Dit jaar heeft Facebook vier categorieën toegevoegd om meer aspecten van creatieve uitmuntendheid te belichten. Dit zijn de categorieën van dit jaar:
Instagram campagnes.
In het verleden werden de Facebook Awards uitgereikt aan campagnes die op Facebook liepen. Dit jaar wordt ook werk op Instagram meegenomen in de competitie (in de Craft categorie).
Hoe doe je mee
De Facebook Awards zijn geopend voor campagnes die tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015 liepen. Het werk mag in iedere taal zijn, maar de aanmelding moet in het Engels worden ingediend. Om je campagne aan te melden en voor meer details kun je terecht op de Facebook Awards website: https://www.facebook-studio.com/awards/