Alle medewerkers van LinkedIn hebben een weekje vrij gekregen van hun baas. Het bedrijf stuurt haar medewerkers met betaald verlof om even de stekker uit het stopcontact te halen om op te laden en zo een burn-out te voorkomen.
“We wilden ervoor zorgen dat we ze iets heel waardevols konden geven, en wat we op dit moment het meest waardevol vinden, is dat we allemaal samen even rust moeten pakken”, zegt Teuila Hanson van LinkedIn tegen de CNN.
Omdat iedereen tegelijkertijd weg is, betekent dit dat werknemers niet worden overspoeld door e-mails, notulen en projectverzoeken die zich tijdens hun afwezigheid opstapelen. Hanson zegt daarover: “Je wilt dat de goedheid van je vakantie een beetje duurt als je terugkomt”.
Alle 15.900 fulltime werknemers van het bedrijf hebben vrij. Een kernteam van medewerkers blijft een week doorwerken, maar kan later vrij inplannen, zegt het bedrijf.
Voor het bedrijf is de impact van de coronacrisis de grootste reden om medewerkers naar huis te sturen. “Ik denk dat de realiteit van de zwaarte van de pandemie echt zijn tol eist. Dit is een zware tijd.”
Naast deze ‘feestweek’ heeft het bedrijf ook andere dingen in het leven geroepen om voor haar medewerkers te zorgen. Een burn-out training voor managers. Het initiatief met de naam LiftUp! houdt in dat managers dagen niet vergaderen en begeleiding en hulpmiddelen krijgen voor geestelijke gezondheidszorg.
[foto: inlytics | LinkedIn Analytics Tool on Unsplash]