De nominaties voor The Best Social Awards 2021 zijn bekendgemaakt waar het gaat om de zakelijke markt. Bol.com won vorig jaar de meeste Best Social Awards en we zien dat het online winkelplatform ook dit jaar weer hoge ogen gooit. Daarnaast hebben ook NOS, Omroep Zwart en GoSpooky enorm veel nominaties binnengesleept.
Er zijn zestien zakelijke categorieën waarin het Bol.com is gelukt om negen keer te worden genomineerd. Omroep Zwart heeft er drie en NOS twee. GoSpooky is een reclamebureau en dat heeft maar liefst elf kansen op de winst. Niet dat deze vier merken de enige genomineerden zijn: dat zijn er in totaal 71. Denk bij de zakelijke markt aan categorieën als ”Beste Merk op XXX (diverse social media platformen)” of “Beste Influencer Campagne”, maar ook “Beste Positieve Impact”:
Beste Merk op Instagram
Beste Merk op TikTok
Beste Merk op YouTube
Beste Inhaker
Beste Campagne
Beste Community Management
Beste Influencer Campagne
Beste Agency
Beste Positive Impact
Beste Video
Beste Copywriting
Beste Internationale Campagne
Beste Innovatie
Beste Augmented Reality
Beste Livestream
Beste Talent
Een vakjury bestaande uit professionals die in digitale media werken heeft bepaald wie er werden genomineerd. Het is ook verder niet mogelijk om op deze genomineerden te stemmen in de zakelijke categorieën. Morgen worden echter ook de publiekscategorieën bekendgemaakt, waarvan het juist wel de bedoeling is dat er volop wordt gestemd. Op 2 juni worden de zakelijke winnaars bekendgemaakt in de livestream van The Best Social Awards en op 3 juni volgen dan de winnaars van de publiekscategorieën.
Beeldbron: Edar