Een kledingabonnement is handig, maar meestal past niet alles. Een maaltijdbox is ook praktisch, maar je moet nog wel wat moeite doen voor iets op tafel staat. Whisky start-up Red Warrior leek het een goed idee om het allemaal wat simpeler te houden met een whisky-abonnement.
Mocht je je afvragen waarom we whisky zonder e schrijven, dat heeft weinig te maken met spelling. Schotse en Canadese whisky is zonder e, maar alle overige whisky’s spel je met een e: whiskey. Niet alleen de spelling maakt whisky een ingewikkeldere drank dan een biertje: het kan naar koren smaken, of juist een heel rokerige afdronk hebben. Whisky is nooit zo zoet als likeur, hoewel er zeker whisky’s zijn die een zoet smaakje in de mond achterlaten. En er zijn ook nog speciale collector’s editions, zoals deze van Game of Thrones.
Kortom, als je denkt aan toegankelijke drank, dan is whisky niet het eerste dat in je opkomt. De start-up wil daar verandering in brengen door zowel voor ervaren whiskydrinkers als beginners een gids te zijn in de whisky-jungle. Er zijn meer dan 100.000 verschillende whisky’s op de wereld, meent Red Warrior. Om te leren hoe je daaraan begint, heeft het bedrijf een whisky-abonnement in het leven geroepen.
Daarmee krijg je elke maand, twee maanden of kwartaal een pakket thuisgestuurd met daarin whisky en uitleg over wat je drinkt. Afhankelijk van het abonnement dat je kiest krijg je twee flesjes of vier flesjes van 50 milliliter per stuk. Twee flesjes, waarmee je vier glazen whisky kunt vullen, kost je 27,50 euro per maand en voor vier stuks betaal je 39,95 per maand (classic).
Ze hebben inmiddels ook een welkompakket geïntroduceerd. De eerste maand betaal je dan €15, je krijgt dan 2 flesjes en een gratis glas. Vervolgens gaat het over in het hierboven vermeldde classic abonnement.
Het voordeel is dat de whisky’s thuis worden afgeleverd. Bovendien schijn je meer geld kwijt te zijn als je de whisky’s zelf zou aanschaffen bij de slijterij. Bij je eerste bestelling komt bovendien een speciaal whiskyglas, mocht je die als beginner nog niet hebben of als ervaren whiskydrinker graag verzamelen.
Red Warrior is een start-up en dat betekent dat het nog druk doende is met het aanleggen van een catalogus met daarin zoveel mogelijk soorten whisky. Ze willen graag van iedereen een whiskykenner maken. Daarom organiseren ze ook whisky-proeverijen bij mensen thuis. Mocht je een keer op een feestje zijn en glazen tegenkomen met daarop een logo dat doet denken aan een viking slash samurai, dan weet je dat iemand al eens kennis heeft gemaakt met de whisky-selectie van Red Warrior.
[Fotocredits © Kirill – Adobe Stock]