In juni nam Twitter SnappyTV over. SnappyTV geeft gebruikers de mogelijkheid om video’s op te nemen, te bewerken en te verspreiden via Twitter. Daarnaast is bekend dat Twitter in juni het Native Ads bedrijf Namo Media heeft overgenomen om hiermee meer de focus te leggen op adverteren via mobile. Nu is bekend dat Twitter de startup Mitro gaat overnemen.
Uit een recent rapport eerder deze week is naar voren gekomen dat Twitter de startup Mitro heeft overgenomen. Dit zou de tweede overname in een week tijd zijn voor Twitter dat ook afgelopen week Madbits overnam. Mitro is staat bekend als een password manager wat gebruikers de mogelijkheid geeft om bepaalde wachtwoorden te delen met andere gebruikers.
Met Mitro kunnen gebruikers bepaalde documenten delen met anderen door dit te beveiligen met een wachtwoord. Met Mitro kan dit wachtwoord gedeeld worden onder andere gebruikers. Vervolgens zorgt Mitro zelf voor een encryptie om op die manier de wachtwoorden veilig te stellen.
Mitro deelt zelf het volgende mee via hun website: ‘As of today, we are releasing all of Mitro’s server and client code under the GPL license of Github’. Hieruit blijkt dat Mitro het product in een open-source project heeft veranderd. Hieruit blijkt dat Twitter meer geïnteresseerd is in het verworven talent dat gepaard gaat met de overname dan het product van Mitro.
[Afbeelding © Fotolia]