Grab, de welbekende Aziatische superapp, gaat samenwerken met de hotelketen Marriott International. Middels een strategisch partnerschap gaan ze de diensten van beide bedrijven samenvoegen om een volledige nieuwe hospitality-ervaring naar miljoenen consumenten in Zuidoost-Azië te brengen.
Marriott International wordt gefaseerd geïntegreerd in het Grab-systeem. Daarmee krijgt Marriot op termijn toegang tot Grabs infrastructuur voor voedselbezorging, betalingen, transport, promoties en advertenties. Marriott krijgt dus ook toegang tot het omvangrijke klantenbestand van Grab.
In de praktijk betekent de samenwerking dat er ongeveer 600 restaurants en bars uit de portfolio van Marriott naar GrabFood zullen worden gebracht. Bovendien kunnen gasten van Marriott hotels voortaan betalen via GrabPay. Zij verdienen daarmee GrabRewards-punten en die kunnen worden omgezet in Marriott Bonvoy-punten (en vice versa).
Eet- en drinkgelegenheden die GrabPay accepteren, hebben binnenkort ook toegang tot Grab’s Merchant Discovery-functie om gasten in de buurt van deelnemende hotels op de hoogte te stellen van lopende promoties en evenementen. Dit zal bedrijven helpen hun omzet een push te geven, de loyaliteit van klanten te vergroten en meer bezoekers naar fysieke verkooppunten te leiden.
Via GrabAds zullen Grab en Marriott samen marketingcampagnes ontwerpen die relevant en gepersonaliseerd zijn. Met de diensten van GrabAds kan Marriott op een gerichte manier in contact komen met potentiële klanten.
Russell Cohen, Group Managing Director Operations van Grab over de deal: “We zijn verheugd om samen te werken met een wereldberoemde hospitality-groep zoals Marriott International, die voorop loopt in het leveren van een klantgerichte hospitality-ervaring.”
“Marriott International is voortdurend op zoek naar manieren om te innoveren en waarde te creëren voor reizigers. Onze samenwerking met Grab geeft ons de tools om een naadloze reiservaring te ontwerpen voor onze klanten”, aldus Rajeev Menon, President Asia Pacific (exclusief China) van Marriott International.
De strategische samenwerking begint in november 2020 in Singapore.
[Fotocredits © pressmaster – Adobe Stock]