Yahoo probeert stilletjes een manier te vinden om uit de samenwerking met Microsoft te komen. Dit meldt een persoon die verwant is met de situatie. Deze persoon wist ook te melden dat het ze tot nu toe niet gelukt is. CEO Marissa Mayer van Yahoo schijnt al sinds haar aanstelling als CEO naar manieren te zoeken om de samenwerking met Microsoft te beëindigen. De samenwerking heeft te maken met het gebruik van de websearch-technologie.
Sinds de samenwerking met Microsoft merkt Yahoo weinig van de voordelen ervan. De inkomsten die zij per zoekopdracht zouden moeten krijgen, vallen vies tegen wanneer het vergeleken zou worden met hun eigen websearch-technologie en adverteermogelijkheden. Ondanks de winstgaranties van Microsoft, blijkt de winst enorm tegen te vallen.
Ondertussen probeert Google een slaatje te slaan uit de situatie en hebben ze Yahoo benaderd om een meer lucratieve partnerschap te sluiten met het bedrijf op het gebied van zoeken en advertenties. Google en Yahoo probeerden in 2008 ook al samen te werken, maar verschillende antitrust-zaken zorgden ervoor dat dit niet is doorgegaan. Een woordvoerder van Yahoo weigerde vooralsnog commentaar te geven op het beriht en gaf aan dat Microsoft een belangrijke partner van ze is.