25.03.2021
Technology

Red Bull Racing gaat met Oracle data-analyse in Formule 1 verbeteren

By: Redactie Dutchcowboys

BlogTechnology

Viervoudig wereldkampioen Formule 1-team, Red Bull Racing Honda heeft Oracle gekozen als cloud-infrastructuur partner. Red Bull zal gebruik maken van de machine learning en data analytics mogelijkheden van Oracle Cloud Infrastructure (OCI) om de wijze waarop data wordt gebruikt door het team te optimaliseren. Van on-track activiteiten tot het leveren van meer informatie aan fans. De mogelijkheden die OCI biedt, moeten het Formule 1-team helpen de voorsprong op andere teams verder uit te bouwen.

Formule 1-races

Van Formule 1-races wordt vaak gezegd dat het een sport is die gedreven wordt door data. Teams hebben een obsessie voor het analyseren van data en zelfs de kleinste details kunnen hen op het circuit een voorsprong leveren. De nieuwe samenwerking tussen deze twee technologiebedrijven bestaat onder andere uit het optimaliseren en het verbeteren van het gebruik van data, zodat de prestaties van de Formule 1-auto’s van Red Bull verder vooruitgaan. Hiertoe zullen de twee bedrijven een roadmap voor de komende jaren maken die betrekking heeft op de techniek binnen en buiten het circuit, waarbij de AI en machine learning mogelijkheden van OCI een grote rol zullen spelen.

Oracle Cloud Infrastructure

Red Bull Racing Honda heeft het beste cloud-infrastructuurplatform nodig op het gebied van prestaties, schaalbaarheid en security. Oracle Cloud Infrastructure biedt ongeëvenaarde mogelijkheden die Red Bull in staat stellen het gebruik van data science en analytics uit te breiden. Hiermee kunnen de toenemende en uiteenlopende engineeringwerkzaamheden op de Red Bull Technology Campus worden uitgevoerd.

Dit is een ultieme samenwerking van twee organisaties die hun passie voor design, prestaties en de wil om te winnen delen”, zegt Ariel Kelman, Chief Marketing Officer bij Oracle. “Red Bull Racing heeft in zijn relatief jonge bestaan races gewonnen door grenzen te verleggen. Wij kijken ernaar uit samen met Red Bull Racing Honda technologie en toepassingen te ontdekken en te creëren waarmee we verwachtingen kunnen overtreffen en de grenzen in de Formule 1 verder kunnen verleggen.

Fanbase

Red Bull staat in de Formule 1-wereld ook bekend om zijn passie voor zijn wereldwijde fanbase, het produceren van uitzonderlijke content en zijn engagement-mogelijkheden. Daarom zal ook gebruik gemaakt worden van Oracle’s uitgebreide portfolio met Customer Experience-applicaties, waaronder Oracle Unity Customer Data Platform, Oracle CloudTwist Loyalty en Engagement en Oracle Responsys Campaign Management, om fans makkelijk inzicht te geven in statistieken en metrics, waardoor ze zich nog meer betrokken voelen bij de actie op het circuit. Samen denken de twee bedrijven de best mogelijke fan-ervaring te bieden, meer inzichten en engagement te leveren tijdens raceweekenden en de F1-wereld open te stellen voor nieuwe fans over de hele wereld.

Oliver Hughes, Red Bull Racing Chief Marketing Officer: “Omdat onze focus ligt op het verleggen van grenzen in alles wat we doen, was het absoluut cruciaal om de juiste partner te vinden voor onze reis naar de cloud. De combinatie van Oracle’s CX Marketing Cloud-expertise en Red Bull Racing Honda’s creativiteit en wereldwijde fanbase zal het volgende hoofdstuk openen in onze marketing-tech journey en hopelijk iets unieks en speciaals opleveren voor onze fans. Vanuit technologisch oogpunt kan ons engineeringteam niet wachten om met ’s werelds beste Oracle-tools aan de slag te gaan en onze data science- en AI-teams te versterken.

Fotocredits: Getty Images / Red Bull Content Pool.

Share this post